Dzień 1 Przylot do Longyearbyen, administracyjnej stolicy Spitsbergenu. Przed rejsem istnieje możliwość odwiedzenia dawnej wioski kopalni. Kościół Parish oraz Muzeum Polarne są warte odwiedzin ze względu na bogatą ekspozycję ponad 100 gatunków roślin polarnych. Wczesnym wieczorem statek wypłynie do Isfjorden. Spróbujemy odbyć wycieczkę do Tryghamna w pobliże XVII wiecznej angielskiej stacji wielorybnictwa.
Dzień 2 i 3 Dni te spędzimy na morzu w drodze na Grenlandię, możliwe, że zobaczymy krawędź Lodów Wschodniej Grenlandii. Będziemy wypatrywać wielorybów oraz migrujących ptaków morskich.
Dzień 4 Jeśli warunki lodowe będą sprzyjać to postaramy się dotrzeć do Wyspy Shannon oraz Kuhn gdzie będziemy mieć szanse zobaczyć piżmowoły oraz arktyczne zające.
Dzień 5 Na Sabine Island spróbujemy wylądować w Hansa Bugt, gdzie podczas II Wojny Światowej Niemcy mieli swoja stację pogodową Holzauge. Następnie popłyniemy do Germania Havn, gdzie w 1869 r. członkowie Drugiej Niemieckiej Polarnej Ekspedycji pod dowództwem Carla Koldewey’a spędzili zimę. Dzień 6 Przepłyniemy przez Kaiser Franz Joseph Fjord, niesamowity fiord z majestatycznymi górami po obu stronach. Alternatywą jest znacznie węższy Sofia Sund, gdzie bez schodzenia na ląd zobaczymy piżmowoły. Zacumujemy w Blomster Bugt by obejrzeć piękne formacje geologiczne . Często spotykane są tu arktyczne zające, znajduje się tam jezioro zamieszkiwane przez nury lodowce z młodymi. Popołudniem popłyniemy wzdłuż Teufelschloss.
Dzień 7 Pierwszą połowę dnia spędzimy na Alpefjord, widowiskowym fiordzie lodowcowym z górami lodowymi. Stamtąd będziemy mieli dobry widok na trzytysięcznik - Petermann Berg. Dzień 8 Dzisiaj dopłyniemy do Scoresby Sund i rankiem popłyniemy dalej wzdłuż wybrzeża Jameson Land. Postaramy się dotrzeć do miejsca gdzie Alfred Wegener w 1930 roku wzniósł małą stację Tyskit Nunat jako wsparcie po drodze planowanej przez niego przeprawy przez pokrywę lodową Grenlandii.
Dzień 9 Wylądujemy na Cape Hofmann Halvø, dobrym miejscu do obserwacji piżmowołów. Możliwe, że zobaczymy pardwy górskie oraz nury lodowce na morzu. Krajobraz jest piękny w szczególności jesienią gdy karłowate wierzby i brzozy zmieniają kolor. Smaczne arktyczne jagody oraz bażyny dodatkowo wzbogacają kolorystykę tych widoków Wieczorem pożeglujemy przez fiordy na wschodzie, delektując się kontrastem pomiędzy ciepłymi jesiennymi barwami wzdłuż wybrzeża, a wielkimi ciemnymi górami w tle oraz zimnoniebieskimi górami lodowymi.
Dzień 10 Wylądujemy na Danmarks gdzie są pozostałości osadnictwa Inuitów opuszczonych ok. 200 lat temu. Cyrkularne “pierścienie namiotów” z kamieni wskazują na to, iż były to letnie domy, podczas gdy zimowe mogą być zaobserwowane w pobliżu małego przylądka. Miejsce to jest idealnie zachowane, co pozwala nawet na wejście do środka i zidentyfikowanie dowodów na udane polowania na mięso niedźwiedzi. Są tu również zachowane groby. Wieczorem kontynuujemy naszą wyprawę wzdłuż pięknych fiordów na zachodzie. Popołudniem żeglować będziemy wzdłuż poszarpanego Volquart Boons Kyst, gdzie przesiądziemy się w zodiaki by odbyć podróż wzdłuż jednego z lodowców np. Vikinge Bugt.
Dzień 11 Dzisiaj wylądujemy w Illoqqortoormiut, największej osadzie w Scoresby Sund zamieszkanej przez ok. 500 ludzi. Na poczcie można zakupić znaczki oraz kartki pocztowe lub po prostu pospacerować po osadzie by zobaczyć psy pociągowe, wysuszone skóry fok, piżmowołów czy niedźwiedzi polarnych
Dzień 12 Dzisiejszy dzień spędzimy całkowicie na morzu I będziemy mieli wiele okazji by zobaczyć wieloryby oraz migrujące ptaki morskie, a w nocy nawet zorze polarną (Aurora Borealis)
Dzień 13 Dotrzemy do Akureyri (Północna Islandia), transfer do Reykjavik’u wyczarterowanym autokarem.