Dla wielu nurków nie ma nic bardziej nęcącego niż zatopiony wrak.
Ten były lotniskowiec należący do amerykańskiej marynarki jest obecnie największą sztuczną rafą na świecie. 275 m statek został celowo zatopiony 37 km od brzegu Pensacola wyrastając z dna na wysokość 50m. Oriskany rozpoczął swą morską karierę w 1950 r. i był świadkiem działań w Wietnamie. Jest to stosunkowo głęboki wrak z szerokim pokładem lotniskowym jedynie 39 m od powierzchni, chociaż na płytszych głębokościach również można wiele zobaczyć włączając w to mostek oraz platformy z bronią. Bliskość głębszych wód sprawia, iż widok tuńczyków, grouperów i amber jacków.
Ten kontenerowiec z okresu II Wojny Światowej został po raz pierwszy opisany przez Jacques Cousteau w 1955r, jednak przez kolejnych 20 lat obiekt ten nie był odwiedzany przez nurków rekreacyjnych. Thistlegorm jest obecnie chyba najczęściej odwiedzanym na świecie wrakiem przez nurków. Na głębokości ponad 122 m, jego ładownia przepełniona jest motocyklami, ciężarówkami Bedford’a a nawet karabinami Lee Enfield. Podczas bombardowania statku w 1941 r. zginęło 9 osób z załogi. Działka lotnicze nadal są przymocowane do nadbudowy. Bogactwo wód Cieśnin Gubal zachęca obfitością życia morskiego. Wrak obecnie jest żywym ładunkiem barakud, ostroboków, grouperów oraz soldierfishy.
Dla bardziej wymagających nurków Czerwonego Morza, wody Sudanu mają w ofercie bogate życie morskie i zero tłumów. Umbria była włoskim statkiem towarowym zatopionym w 1940 r. by uniknąć przejęcia przez Brytyjczyków. Jest imponująco długi na 122 m. Zaczynające się na głębokości 20 m szalupy, uzbrojenie, pojazdy Fiata są porozrzucane na piaszczystym dnie morza wokół statku. Najlepszym sposobem by zobaczyć Umbrię jest nurkowanie z pokładu wygodnej łodzi nurkowej umożliwiającej rejsy na rafy Sanganeb oraz do podwodnego siedliska po eksperymencie Jacques Cousteau w Sha’ab Rumi w 1963 r.
Ta 92 metrowa była rosyjska fregata została przetransportowana w 1996 r. z Kuby by stworzyć sztuczną rafę w pobliżu Cayman Brac. Lucjany, ślimaki nagoskrzelne oraz mureny zamieszkały w tym statku, który obecnie został połamany przez sztormy na dwie części. Prawdopodobnie czyni to z Tibbetts bardziej interesującym miejscem nurkowym a części wraku mogą być stosunkowo łatwo eksplorowane. Pobliskie Małe Kajmany oferują dostęp do widowiskowych ścian koralowych w Parku Morskim Bloody Bay.
Zenobia zatonęła podczas swojego dziewiczego rejsu w 1980 r. gdy jej skomputeryzowany system balastowy uległ uszkodzeniu. Na szczęście dla nurków, na swym pokładzie miała 120 pojazdów, w tym przegubowe samochody ciężarowe kiedy zatonęła na głębokości 40 m. Prażmowate, groupery a nawet barakudy można tu często spotkać jednak widok współczesnego, całkowicie załadowanego statku spoczywającego na burcie zapewnia niezapomniane wspomnienia.
Blackjack to Latająca Forteca B17 (ciężki amerykański samolot bombowy), który rozbił się w morzu podczas nalotu na japońską bazę Rabaul w 1943 r. Samolot spoczywa na piaszczystym dnie na głębokości 45 m. Można zbadać kokpit oraz wieżyczki strzelnicze. Samolot jest zdumiewająco nienaruszony oraz udekorowany rozgwiazdami oraz liliowcami. Szczęśliwcy będą mieli okazję spotkać liczne duże grouper’y. Papua Nowa Gwinea oferuje jedne z najbardziej ekscytujących nurkowań, aby osiągnąć większość z nich najlepiej wybrać się na nurkowania z łodzi nurkowych. Bianca C, Grenada Na Grenadzie znajduje się kilka naprawdę dużych wraków, które są osiągalne dla nurków. Bianca C, statek wycieczkowy, który zatonął w 1961 r. często nazywany „Tytanikiem Karaibów” jest numerem 1. Spoczywająca na dnie183 metrowa łódź robi imponujące wrażenie. Przez lata wrak uległ zniszczeniu przez sztorm. Wrak, który obecnie spoczywa dosyć głęboko więc nurkowie będą mieli tylko 10 minut na najbardziej interesujących partiach dziobu. Warto zanurkować tu dwa lub trzy razy by zobaczyć najwięcej ile to możliwe. Czarne korale, gąbki i bogate życie morskie są nieodłącznym elementem tych nurkowań.
Laguny Truck mają ponad 60 wraków statków i tuziny zatopionych samolotów – pozostałości po japońskiej flocie zniszczonej w 1944 r. Fujkawa Maru to 183 metrowy frachtowiec o wyporności 7,000 ton spoczywający w płytkiej wodzie, z ciężką artylerią na dziobie i silnikami Zero Fighter oraz skrzydłami w ładowni. Płytkie głębokości pozwalają na nurkowania w okolicach mostka, gdzie znajdują się liczne skamieniałe butelki saké. Maszynownia jest osiągalna dla nurków a wrak jest udekorowany żywo kolorowymi miękkimi koralami. Na Truk znajduje się również San Francisco Maru – jest to co prawda głębsze nurkowisko ale znajdujące się tam miny oraz czołgi są wystarczającą nagrodą.
Japoński pancernik Nagato jest tylko jednym z 40 wraków na Atolu Bikini, gdzie amerykanie testowali bomby atomowe w latach 50. W pobliżu leży US Saratoga – lotniskowiec, który jest dłuższy od Tytanika oraz łódź podwodna i kilka innych niszczycieli. Nagato – 214 metrowy statek wyposażony w 16- calowe działa – to statek z którego admirał Yamamoto zlecił atak na Pearl Harbor w 1941 r. Jej 4 śruby napędowe o średnicy 6m są prawdopodobnie największymi, które jakikolwiek nurek w ogóle zobaczy pod wodą. Gleba na Bikini nadal jest napromieniowana ale dopóki nie spożywasz nic co tu urosło to wyspa jest dla ciebie bezpieczna.
Wielki luksusowy liniowiec długi na ponad 183 m jest dostępny dla nurków zarówno na płytkich wodach jak i na głębszych. Zbudowany w 1931 r. i przekonwertowany na transportowiec wojskowy podczas II Wojny Światowej wiózł zaopatrzenie do baz amerykańskich na Pacyfiku gdy w 1942 r. trafiła na dwie miny w pobliżu portu Espiritu Santo. Kapitan statku osadził go na mieliźnie i tylko dwóch spośród 5000 wojskowych i załogi nie zdołało zejść na brzeg zanim statek osunął się z rafy. Zupełnie w przeciwieństwie do swoich „rówieśników”, Coolidge pozostaje nadal w nienaruszonym stanie, oferując więcej niż tuzin miejsc nurkowych (z których wiele na głębokości mniejszej niż 30 m).
Bardzo komfortowy statek. Pływa po Zatoce Kimbe, Morzu Bismarcka i Zatoce Milne.
Andromeda is a comfortable, large dive boat with a good price-to-service ratio. The ship is ideal for full charter, because it offers very good conditions for groups.
Royal Evolution to jedna z bardziej komfortowych łodzi jaką znanym. Ponieważ wypływa ona z Egiptu odpadają skomplikowane procedury związane z wypłynięciami z Port Sudan
Seawolf Dominator to nowoczesny i wygodny statek w programie, który spełnia najwyższe standardy. Jeśli chodzi o sprzęt bezpieczeństwa, flota Seawolf ustanowiła nowe standardy bezpieczeństwa w Morzu Czerwonym, wprowadzając elektroniczny system pogotowia i lokalizacji ENOS.
Grand Sea Serpent to bardzo luksusowy statek. Jeśli chodzi o serwis, komfort i bezpieczeństwo jest jednym z najlepszych na całym Morzu Czerwonym.
Built for travelers and divers, a motor yacht that can take 20 people in 10 double cabins with bathrooms. The cabins and lounge are fully air-conditioned. There is a large solar and diving platform here
Flota Sea Serpent statkiem Contessa Mia może spokojnie konkurować z innym łodziami średniej klasy. Dodatkowo oferuje dobry stosunek ceny do jakości.
Miss Nouran to statek z wysokiej półki, który dzięki dobremu stosunkowi ceny do usługi może śmiało konkurować z innymi.
Możliwość zobaczenia najlepszych miejsc nurkowych na Vanuatu, w tym słynnego wraku President Coolidge